Mark-Osinga-Wilco-de-Jong

Brilmode.nl viert 30-jarig jubileum

In januari 1990 richtte Mark Osinga samen met zijn partner Marian het bedrijf Osinga Brilmode op. Het merkenportfolio van Osinga Brilmode is in de loop der jaren flink uitgebreid en momenteel vertegenwoordigt het bedrijf maar liefst elf merken. De redactie van vaktijdschrift De Opticien ging in gesprek met Mark over deze bijzondere mijlpaal.

Eén van de merken die Osinga Brilmode vertegenwoordigt, is LOOK. Mark vertelt: “Wij hebben de exclusieve rechten om het merk LOOK van de fabrikant LOOK Occhiali te verkopen in de Benelux. Deze Italiaanse fabrikant is sinds 1977 actief en heeft met het merk LOOK een prachtig product dat staat voor kwaliteit en Italiaans design. De monturen worden volledig in Italië geproduceerd. LOOK Occhiali is nog steeds leverancier en wij nemen niet alleen LOOK, maar ook alle andere merken van deze fabrikant af, namelijk: LOOKKINO, LOOK@ME, LOOK ADD, MATERIKA en HELIOS.”

Naast de merken van LOOK Occhiali vertegenwoordigt Osinga Brilmode de merken INFACE, NIFTIES, Optical Petit, Fashion Frames en INVU. Merken die elkaar volgens Mark perfect aanvullen. “Alle merken binnen ons merkenportfolio hebben een unieke propositie, een uniek verhaal en een duidelijke doelgroep.”

Prachtige verhalen en lange vriendschappen

Mark kijkt met ontzettend veel plezier terug op de afgelopen jaren. “De afgelopen dertig jaar waren geweldige jaren die hebben geresulteerd in goede relaties, mooie samenwerkingen, prachtige verhalen en lange vriendschappen. Osinga Brilmode heeft zich ontwikkeld tot een stabiel bedrijf binnen de optiekbranche in Nederland. Een bedrijf dat dicht bij de klant staat en echt een businesspartner is voor alle relaties”, vertelt Mark.

Op de vraag wat de reden achter het succes is, antwoordt Mark: “Osinga Brilmode is voorraadhoudend en heeft een geweldig team van professionals in huis. Elke dag staat ons team klaar om onze klanten te helpen.” Een 30-jarig jubileum is een bijzondere mijlpaal, maar Mark denkt er nog lang niet aan om te stoppen. Hij legt uit: “In 2020 zal op verschillende momenten worden stilgestaan bij ons 30-jarig bestaan, maar we willen vooral vooruitkijken. We zullen het komende jaar met een aantal spectaculaire mededelingen komen, maar daar horen jullie binnenkort meer over!”